Ett nyskapande ryggpass

Idag har det varit en heldag på MDH och Kemi A, därefter vankades gym! Ett rygg- och underarmspass stod på schemat idag vilket jag gjorde till ett annorlunda sådant. Bytte ut alla övningar till såna jag inte brukar ha med, och både ryggen och underarmarna fick verkligen sitt!

Övningarna jag körde var latsdrag med rakstång och så brett grepp som möjligt, inget dödmans häng. 2 set så breda chins som möjligt, inget dödmans häng här heller samt micropaus i toppläget, därefter hantelrodd, latsdrag med V-handtag och sedan T-bar rodd och en hemmapulad kontaktövning med rep för nedre trapezius. Sedan var det övre trapezius som arbetades med skivstång följt med ryggresningar för korsryggen.

Dessa kördes med rullning upp och nävarna i guard  med en paus i toppläget där jag slog ett slag snett över med vardera hand, sedan ner igen och repetera. Dessa seten tog något djävulskt och korsryggen kändes som en enda stor degklump efter 4 set. Underarmarna fick känna på skivstångscurl för respektive del tills dess att pumpet gjorde att händerna knappt kunde användas längre.
Efteråt när jag stretchade kände jag av både nedre muskelfästena för latsen och även högre samt att det kändes som själva muskeln hoppade till vid vissa rörelser över "hajtandsmusklerna" vid revbenen.

Asgött pass helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0