Återhämtningsvecka

 
Träningveckan som varit har det varit återhätmningsvecka vilket betyder att jag sänkt antal superset från fem till tre per övningspar samt sänkt antal reps och ökat vikterna något snäpp- Det kanske inte låter som någon stor skillnad (och att träna med tyngre vikter under återhämtningsvecka, va?!) men efter att ha kört på maxnivå i 3 veckor där repsantalen första veckan låg upp mot 30 och sista veckan "ned" mot 20 per omgång så blir det faktiskt rätt stor skillnad med repsantal ned (eller upp?) mot endast 12-18 och bara 3 av ursprungligen 5 set per övningspar.
 
Roligaste denna veckan var benpasset där framsida lår presterade enligt nedan:
 
benspark 10x60 supersetat med knäböj 5x140
benspark 9x65 supersetat med knäböj 5x140
benspark 9x55 supersetat med knäböj 6x140
 
Och byggarutförande i allt, kommer ladda upp en film senare för att visa vad jag menar med det begreppet.
 
Och vilodagen till ära idag så fick jag massage av rygg och baksida lår under lunchrasten- så himla skönt! Det var MDH:s sjukgymnaststudenter som hade nåt samarbete med Musikhjälpen där man fick skänka en slant i samma veva. Win win för båda!
 
Och så kom pappa hem efter att ha varit på Gran Canaria i tre veckor, vilken lyllos! Och vad kul att ha han hemma igen! :)
 
På lördag börjar nästa block, och jag är riktigt laddad för det! Det kommer bli utmanande, och då ytterst utmanande. Men den känslan som man får efter såna pass är lika mycket utöver det vanliga som själva passen är. Uppdaterar igen när första passen är avklarade så ska jag försöka beskriva det!
  
Ha det bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0