Värsta (/bästa) benpasset någonsin!

Var för trött för att flexa så kommer en bild här i relaxed mode.
 
Riktigt mentalt tungt benpass idag! Hade dock viljan och ett citat från Arnold med mig som moteld till utmattningen.
 
"Do more! C'mon, do more no matter what!"
 
Dagens benpass bestod av
 
benpress med smal låg fotställning (kg) där varje + motsvarar 15 s. vila.
440x8+5+4
380x8+4+4
340x8+4+4
300x8+5+5
 
Knäböj supersetat med benspark
10x60+15x10
8x80+15x10
7x80+14x10
10x70+15x15
 
Givetvis T.U.T.-utförande i allt.
 
Sedan baksida lår med samma princip som ovan och så vader också. Går nog inte att beskriva hur det känns i benen nu. Slutade passet för 1,5 timme sedan och de är fortfarande helt stumma! Lätt det värsta benpasset jag kört, och jag som trodde jag tränat hårt förut..!
 
Trevlig återhämtning där ute!
 
 

Kommentarer
Postat av: emma blomqvist

Visste inte att du ska tävla! Kul! :D
Ska också tävla nästa år, har även jag siktet inställd på lucia 2013. Gissar att det är BB som gäller för dig? :)

Svar: Javisst, riktigt kul att man faktiskt har kommit hit och tränar specifikt för en tävling nu! Stämmer bra, BB juniorer 80+ är det jag satsar mot. Kul med fler som ska tävla! Vad ska du i? Såg en del marklyftande på din blogg, och grym form! :) Tränar du något i Västerås förresten?
None None

2012-12-17 @ 08:42:15
URL: http://stronger.se/emma
Postat av: emma blomqvist

Grymt! Med mål i sikte är det bara att köra :)
Själv satsar jag på BF och tror jag mäter in på -163 cm. Är lite sugen på BB men det får nog bli en framtida satsning då det krävs mer volym.

Tack! Får leva med "hullet" när man växer. Blir roligt med diet till sommaren när man lyckats bygga lite! :D

Har inte kommit iväg något pga. mycket jobb men tanken är att åka dit och då är mitt önskemål att ta mig till sura för att dra ett pass i gymmet där. Hojtar till då om du vill/kan tajma :D

Svar: Ja man blir så grymt mycket mer motiverad, hungern att bli bättre och göra progression är riktigt fin nu! :)
Ah okej, spännande! Ja det hullet är ju för en god sak hehe :) Kul att du vågat bulkat också. Jag kör själv bulk nu och satte upp gränsen "när inte rutorna syns alls längre" så har det gått för långt, och de gånger jag funderat kring om jag verkligen ska fortskrida bulken så har jag då gått tillbaka och tänkt på det med rutorna, och kommit fram till att det faktiskt inte är någon fara och fortsatt att satsa. :)

Ja absolut, hojta till!! Vore kul att träffa en annan seriöst tränande!
None None

2012-12-17 @ 17:10:19
URL: http://stronger.se/emma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0