Discopass med 50:orna i lutande

När jag kommer ihåg att se bra ut i fejset så får det med vara med på bild...
 
Discopass idag, hurrayy! Bröst, biceps och baksida axlar för att vara mer exakt och bra gick det! Körde på den lutande bänken som var aningen mindre lutande idag för att kunna trycka på lite mer, kändes som jag var på väg mot en platå förut i den lutande hantelpressen varför jag började köra plan några pass, men idag var det comeback av den lutande igen. Jag landade, lite lagom oplanerat, på 50:orna här- känns bra. Vart inte jättemånga men bättre än inga alls :)
 
Ny bicepsövning som fick agera FST-7 material i slutet av muskelgruppen, och den tog grymt! Inspiration där hämtad från Robert Berg, Team Elite Body Science, som Anders visade för mig på youtube förrförra passet när vi körde ihop. Övningen i sig kan beskrivas som en framåtlutande hammercurl med armbågarna ut åt sidorna och jag kan rekommendera den varmt.
 
Baksida axlar (icke att glömma!) arbetades med 3 set baksida axlar i maskin, sedan 3 set framåtlutande hantellyft åt sidan med långsamt med tempot 3303, d.v.s. långsamt både under koncentriska som excentriska fasen samt 3 s. toppkontraktion för att mjölka på just målmuskelgruppen. De 3 seten supersetades sedan med bred (och när jag säger bred i den här övningen så menar jag verkligen bred) kabelrodd. Ett överlag mycket bra pass, aningen lång på sina 70 min men det var en del som kördes igenom också. Imorgon är det vila!
 
Kämpa på där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0