Armpass till sprängningsgränsen och lår lika utdöda som dinosaurierna. FST-7 here we go!

Bädste gänget inkl. fotografen! Jag till vänster för er som inte känner mig. :)
 
Åkte in till skolan och pluggade kalkyler med det bädste gänget från förmiddagen fram till 15.00, därefter kände jag att maten i magen hade sjunkit till botten och jag var redo för ett pass, och då ett riktigt efterlängtat sådant! Triceps, biceps och vader stod på schemat, de muskelgrupper som jag inte tränat specifikt på veckor! Passet var sjukt skönt, har byggt upp schemat jag skrivit nu med störst inspiration från FST-7 av Hany Rambod, mixat med egna erfarenheter och böckerna Effektiv Bodybuilding av Ove Rytter samt The Maximum Muscle Guide av Joachim Bartoll. Körde först 7 set pushdowns med rep och 30 s. vila mellan seten för att sedan gå på den smala bänkpressen. Körde ett invigningsset på 10x50 och gick sedan upp till 10x80. Grejen här var att jag fick sån grym kontakt med triceps. Ja, jag verkligen "lekte" med triceps. Stort +!  Efter att ha kört både triceps och biceps kändes det som armarna skulle sprängas. Och att ta av sig halsbandet innan den stående vadpressen i smith var lika stor utmaning som träningen i sig, kunde ju knappt böja in armarna till halsen haha.
 
Sedan idag var det framsida- och baksida lår-pass. Igår såg jag fram emot det, samma idag- fram till passet hade börjat. Det var verkligen krävande. Märks att jag skrev schemat när jag var pigg haha! 3 set med benspark á 15 reps och 60 s. vila brände ut låren tills det var dags för knäböj där jag drog iväg en åtta på 130 kg, sedan två åttor på 120. T.U.T.-utförande i alla största grad och redan efter första setet hade jag en tämligen stor syreskuld och efter de andra två var den än större. Brändes fortfarande ordentligt i låren! Sedan 3x12x60 i hacklift, ca 3 s. negativ fas och givetvis T.U.T. här med. Sedan kom det som brände ut hela mig- smal låg benpress á la FST-7 style. 7 set smal låg benpress med 30 s. vila kan ha varit bland det värsta jag gjorde genom träningskarriären. Landade till slut på 7x15x180 kg. Helt död. Den tidigare köttarmentaliteten var som bortblåst och det var nog känseln i låren också. Ställde mig på crosstrainern för att pumpa ur låren men redan på lättaste motståndet kändes den tung så jag satte mig på testcykeln en minut istället. Sedan var jag tillbaka i matchen igen, hade ju baksida lår kvar med samma upplägg att köra! (Nämnas bör att baksida lår-delen av passet var rena semestern gentemot framsida lår-delen, den sistnämnda var så sjukt krävande!)
 
Nu gäller det bara att sätta återhämtningen ihop med dessa pass och jag tror det här kommer bli en killercombo den närmaste månaden! Rikligt med Omega 3 ingår här som en viktig del av återhämtningen och har lagt mig på 9 g/dag. Tur jag fick hem denna storburken på 300 g i fredags!
 
Kämpa på där ute, man klarar så mycket mer än man tror!
 
 
 
Body Science Omega 3, 300 g.
http://www.mmsports.se/Body-Science-Omega-3.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0