Brist på fokus

 
Haft lite bristfällig fokus kring träningen senaste dagarna. Körde ett bröstpass igår med mage som avslut men vet inte, det där lilla extra fanns inte riktigt där. Mycket i huvudet samtidigt som ökning i lutande hantelpress gjorde ökningen ordentligt tung. Var upp på 45:orna och hade en åtta som mål men vart nånstans där under. Kommer inte ihåg om det vart 5, 6 eller 7 men det störde mig i varje fall. Kontakten var dock där även om det var tungt och utförandet lämnade inget att klaga på. Brett och ordentligt drag i bröstet i bottenläget och upp som i en båge till toppläget som är strax under låsta armbågar. Men det störde mig ändå, att jag inte nådde upp till ett som jag då tyckte var ett rimligt, om än högt, mål. Nu i efterhand så var det väl faktiskt ett rätt bra pass ändå får jag medge, och långt ifrån alla klarar att ens köra plan hantelpress med oldschool-fyrtiofemmorna. Men humöret lyste med sin frånvaro p.g.a. det. Lutande hantelflyesen efteråt gick däremot rätt bra, började med 15-hantlarna och slutade med 20-hantlarna på 3:e setet i övningen. Fast just då för tillfället ville jag inte inse att det gick bra, den där hantelpressen låg fortfarande och störde mig.
 
Motivationen var inget bättre idag, fram till att grabbarna började snacka träning med mig innan vi skildes åt. De vet hur de ska få igång mig haha. Pluppade sedan i Eminems röst i öronen medan jag smälte lunchen över studierna. Det skulle bli ett bra ryggpass idag, med betoning på bra! Bytte ut lite övningar och slängde in nytt, ja den enda gamla övningen som var kvar var nu med ett finslipat utförande, allt för att verkligen få igång "the muscle to mind connection" och tycka det var spännande och liksom "utforska", ha den där nyfikenheten. Väl på gymmet drog jag på mig teamkläderna och drag en snabb titt i spegeln innan jag gick in.
 
Teamkläder. Att vara med i ett team. Är jag med i ett team för att jag är mainstream? Nej. Jag är inte med i Team MM Sports av en slump. Så gå nu in och gör det som gör att jag platsar i teamet, att visa det där lilla extra. 
 
Vart till slut ett riktigt bra pass och jag skulle säga att jag är mer eller mindre back on track efter ett par dagar med sämre motivation. Det var ordentligt kul och jag träffade ryggen riktigt bra och freestylade lite med repsantal och körde det som föll mig in bara. Inga krav på vikter eller ökningar i.o.m. nya övningar. Imorgon är sista passet på denna treveckorsperiod på nära maxnivå i träningen, sedan blir det en veckas lågvolymträning för att låta kroppen återhämta sig. Det hela avslutas med en person som jag ser upp till inom träningen så det kommer helt säkert bli ett grymt axelpass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0