Comeback med gamla vapendragaren!

 
 
Jag spelade faktiskt in en videologg inför dagens pass när jag var på väg till gymmet hem från skolan men den hade blivit bättre inspelad från en brödrost så jag tar nog det nästa gång istället. Och då lägger jag inte mobilen i instrumentbrädan i inzoomat läge... Aja, det jag tänkte säga var i varje fall följande;
 
Jag och gamla vapendragaren Kim Pettersson drog ihop en comeback idag och jag berättade lite om hur grymma pass vi körde tillsammans förut innan jag ryckte in för tjänstgöring. Och passet vart precis lika grymt som "på den gamla goda tiden"- axlar och biceps mosade vi igenom och det vart bl.a. nytt PB i axelpress med hantlar där jag reppade igenom en nia med 34 kg-hantlarna. Sedan tredje setet reppade jag ur axlarna med 25-hantlarna. Annars så bjöds det på 7 set axellyft åt sidan med 30 s. pauser och 10-16 reps, sedan samma upplägg på baksida axlar. Blandade även ihop en egen pre-workout av BS Gakkic och R.E.P. innan passet som kändes riktigt bra i kroppen!
 
Då det här är "slask"-dagen med biceps fick han välja en övning där vi körde tre set och sedan valde jag en kontakt-övning där vi avslutade med 3 set. Inte för att han skulle välja dåliga övningar men jag spar mina egna storfavoriter till nästa pass som är just triceps/biceps/vader så vill inte vara för sårad i musklerna tills dess varför även dagens bicepsset låg kring 14-16 reps/set. Kim har förövrigt bestämt sig för att tävla i Athletic Fitness nästa år, ska bli riktigt spännande att se! I slutet av passet var vi dessutom bara 3 personer varvid alla ska tävla så stämningen var heeelt ok inne i gymmet då! Känns bättre och bättre för en tävling redan i sommar istället för i vinter så får se, är nog inte långt kvar till en anmälan skickas iväg i så fall! 
 
Riktigt riktigt bra pass och vi motiverar verkligen varandra- fler pass som detta tack! 6/5 kebabpizzor helt klart!
 
Kim har förresten skaffat blogg nu, vad han tyckte om dagens pass kan ni läsa här:
http://kpettersson.se/

Kommentarer
Postat av: Kim Pettersson

Tack för det grymma passet! Måste bli fler! :D

2013-02-15 @ 13:45:20
URL: http://www.kpettersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0