Låt napalmen regna

 
Låt napalmen regna regna ned, bränn ned hela världen- Det var vad som präntades in i huvudet under dagens nya PB i lutande hantelpress! Var riktigt taggad och fokuserad när jag gick in på gymmet idag. Gick in till den lutande bänken, ställde in den, drog av några reps med 10:orna, några med 20:orna, några med 25:orna, några med 30:orna, några med 34:orna. Allt kändes bara så lätt! Sedan mer, mer, mer och ännu lite mer fokus. Visste redan innan att jag hade kapaciteten så det var ingen överraskning direkt. Drog på en av de nuvarande favoritlåtarna; Låt napalmen regna av Raubtier och gick sedan och greppade hantlarna. 9 reps med 40 kg-hantlarna. Eller vad de nu väger, är 40 kg viktskivor på dem plus stång. 9 reps fördelade på 35 sekunder och grymt drag i övre bröst! 
 
Lutande hantelpress 9x40 7x34 11x27,5
 
Bänkpress: 7x90 9x70 10x70
 
Kryssdrag 7x12x35-15 och 30 s. pauser
 
Sedan triceps, repdrag över huvudet 10x65 11x55 10x50
 
Pushdowns med rep 7x12x30-10 och 30 s. pauser
 
Sedan lite lek med magen i nån sån där ställning, slängde på 70 kg och brände av 18 reps, 40 kg och 18 reps och sedan ett sista med ca 4 s. toppkontraktion tills jag vart nöjd, vart nånstans kring 10 reps där. Så ja, jag körde faktiskt lite mage idag å!
 
Mycket bra pass, och jag fick verkligen till repdrag över huvudet nu. Har haft varierande kontakt i den övningen men satte den verkligen nu och daemn vilket drag i triceps långa huvud jag fick direkt! 
 
Repdrag över huvudet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0