Periodisk fasta

Uppdatering: Inne på dag tre med Periodisk Fasta. Började i söndags och jag får lov att säga att det var lite halvslitigt att gå upp som vanligt men inte käka frukost. Var iväg och fixade på hojen under tiden familjen käkade frukost, ville inte gärna sitta och höra deras smackande denna känsliga dag haha. Rejält hungrig på kvällen fick jag äntligen hugga in på köttet och potatisen, youghurten med müssli, jordnötssmöret, äggröran mm!
 
Igår var dag två. Första dagen med PF i skolan och dessutom träningsdag. Inte heller vilken träningsdag som helst utan just benpasset (nåja, är ändå 60% chans att träningspasset är just ett benpass nu när det är prio ben istället för prio armar). Första upptäckten på dagen: Fasen vad skönt att gå upp och inte behöva trycka i sig en måltid på morgonen. Bättre fokus på eftermiddagen timmarna efter man vanligtvis käkar lunch. Kan bero på att jag lade mig och somnade, kan bero på den periodiska fastan. När träningspasset väl kom var jag taggad och så men efter tre set knäböj på 140 kg och fyra set hacklift, ett på 100 kg och tre på 120, var energin som bortblåst. Baksida lår-delen och vaderna fick lite slaffsjobb endast. Ok var upp och körde på 90 kg i raka marklyft men kan betydligt bättre än så. Ville bara hem och käka. Dagens sista upptäckt: Fasen jag fick igen dubbelt upp för tiden jag sparade in imorse, 3400 kcal på två och en halv timme känns.
 
Dag tre, idag. Gick upp och iväg till skolan. Glad i bilen och njöt av morgonen. Hela dagen flöt på bra. Vart hungrig 3 gånger under dagen men det gick över tämligen fort. Satt i sällskap som käkade lunch utan att själv få någon hunger (till skillnad från igår när jag tog det säkra före det osäkra och valde att inte följda med in i resturangen haha). Vi lade oss och blundade några minuter efter lunchen för att sedan knalla in på föreläsningen när den började. Fokus på föreläsningen: oklart. Dagens träningspass? Betydligt bättre än gårdagens benpass. En bit kvar dock till den mentalitet jag hade för 5 dagar sedan under träningen. Hängde på mig lite småskrammel och drog av några chins med toppkontraktion men såg aldrig riktigt rött någon gång. Men som sagt, betydligt bättre än igår. Tror det här kan bli riktigt bra när man väl kommit in i det! Värt att nämna kan vara att jag kom direkt från högkolhydratsdiet så en viss omställningstid är väl att räkna med. Är inte avskräckt än! :)
 

Fortsättning följer!
 

Kommentarer
Postat av: Mohsen (Björn Carlsen Fan)

Bra jobbat Björn! Tummen upp för dig!

Svar: Tackar tackar Kingen! :)
None None

2013-02-26 @ 20:26:49
Postat av: Alexandra

Har sett många killar som fått grymma resultat av PF och som till deras stora glädje kunnat fortsätta äta absurda mängder mat men ändå tappa i fett och öka i styrka så håll ut! ;)

Svar: Håller ut Alexandra! Tror jag har gått ned lite i fett under dessa 1,5 veckor men styrkan fortsätter komma, och dagens dagsform på bröst/axel/nacke/triceps-passet kändes helt brutal så jag tror det kommer bli bra det här! Muskelfibrerna mellan bröst och axlarna börjar komma fram de med och triceps långa huvud börjar få en fjäderstrukturerad look! Ska verkligen bli spännande att se hur det landar på tävlingen sen! Tackar för peppningen! ;)
None None

2013-03-05 @ 22:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0