Träningspassens träningspass!

 
 
Träningspassens träningspass idag- lårpasset! Gick riktigt bra och mentaliteten och hungern fanns där genom hela passet. Troligtvis för att jag tränade på eftermiddagen det här benpasset och då både hade käkat frukost och lunch innan passet jämfört mot bara frukost i vanliga fall under helgerna, sedan så hade jag 100 g BS Maltodextrin i anslutning och under passet i shakern. Fanns även peppande folk inne på gymmet som för mig betyder mycket för passets kvalitet under dessa lite hårdare passen! Nytt PB i knäböj också så jag är nöjd!
 
Knäböj neutral fotställning 7x150 6x130 6x130
 
Benpress smal låg fotställning 12x340 12x290 12x290 (sista två seten kändes, fick t.o.m. mjölksyra under sista setet!)
 
Smala ATG-frontböj 10x70 12x60 8x60 (vart akut trött i korsryggen på sista setet så fick lägga ned. 60 s. vilor tar verkligen ut sin rätt) 
 
Benspark 7x15-20x35-15, 30 s. vila mellan seten (FST-7. Ett set var ned på 9 reps, resten mellan 15 och 20)
 
Liggande lårcurl 10x45 12x35 20x25
 
Raka marklyft, fötterna ihop 9x100 7x120 9x100
 
Raka marklyft med kabel snett framifrån 15x45 15x30 (försökte hitta kontakten på sista setet men kom fram till att felet berodde på att korsryggen var för trött, bytte sista setet till stående lårcurl i maskinen för liggande lårcurl)
 
Sittande lårcurl 7x13-20x40-25 (FST-7. Grym kontakt här, tydligt t.u.t.-utförande och tryckte ihop knäna)
 
Klart!
 
Något som var skönt och speciellt utmärkande för det här benpasset var att jag kände mig "på topp" genom passet och när sista setet var avklarat kände jag mig fortfarande på topp. Klar i sinnet och trots att muskelutmattningen genom de 3 sista övningarna för framsida lår var extrem så orkade jag fortfarande skoja med de andra där inne. Det är så här det ska vara!
 
Sedan när jag kom hem vart det 6 potäter och 200 g torsk med spenat och räksås toppat med en knapp deciliter BS Whey100 bredvid. :) Chill n' dill för resten av kvällen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0