Frisk igen = axel/tricepspass!

 
Första passet efter att ha varit sjuk i 2 dagar och ja, passet idag gick rätt bra, lite omotiverad första seten i axelpressen bara. Slängde i pinnen längst ned i magasinet och på med ett par 25-hantlar ovanpå och körde 4, 2, 2 på första utökade setet (15 s. vila mellan varje delset). I sittande axelpressen med hantlar började jag bli mer motiverad och lyssnade mer till de gamla klassikerna som dunkade på i lokalen; Poison av Alice Cooper och Bad Midicine av Bon Jovi för att nämna några exempel. Ah ryser bara jag tänker på hur det lät! Greppade 27,5:orna och körde en lätt sexa och gick sedan direkt på 10-hantlarna och körde en tia i hantellyft åt sidan. Uträtade armar och micropaus i toppläget ofcourse, tog riktigt bra där jag ville!
 
Höll mig faktiskt kvar på 27,5orna resterande 2 superset också men på sista supersetet med hantellyft åt sidan fick jag sänka till de chromade 10:orna som väger 10 kg exakt till skillnad från de med skivor på en hantelstång där det är skivorna som tillsammans väger 10 kg och sedan hantelstången adderat därtill. Borde ha greppat 30:orna eller 32,5:orna men inte helt lätt när man inte har full sinnesnärvaro under träningen. Imorgon kommer jag vakna absolut helt utvilad, påfyllda energidepåer och full av motivation igen så då kommer allt gå som på räls igen och kommer fortsätta pressa upp vikterna ytterligare nåt snäpp nu närm jag går ner i antal reps sista veckan, som faktiskt är en avlastningsvecka (återhämtningsvecka).
 
Breda tricepspressen med supinerat grepp gick bra även den, riktigt bra kontakt med tricepsen trots att jag höjde till 75 kg där idag, höll kvar riktigt bra här där 3:e utökade setet var kvar på 70 ändå! Detsamma gällande liggande tricepspressen, lyckades krama triccarna ordentligt där och höll kvar ännu bättre där med 40 kg genom alla tre seten!
 
Så nu när jag var sjuk i 2 dagar så räknar jag starkt med att det var årets sjukdagar som togs ut i förskott så det är avklarat för resten av året, brukar ju inte bli sjuk annars. Hållt mig borta från magsjukor och kräksjukor och alla andra trendsjukor vad det nu finns för några! :)
 
Hann köpa ett par jeans också innan jag vart sjuk. Nu är ju inte det här nån frän fashionblogg men visar upp ett smakprov ändå. ;) Nu väntar hojen på mig, på återseende!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0