Kronlyft 5x4x210 och ben 5 dagar i veckan

Kronlyft från nedan knäskålarna 5x4x210 kg
 
Helkroppspassen är invigda på allvar sedan igår då de invigdes med kronlyft jumpsetat med nedåtlutande bänk, och det känns bra! En liten kul sak att nämna också och som jag ser fram emot är att det blir ben involverat 5 dagar/vecka. Hacklift igår, utfallssteg idag och benpress imorgon, sedan får jag en vilodag. Kronlyftes kändes förresten riktigt bra där jag landade på 5x4x210 kg, nedåtlutande bänken hamnade på 5x4x100. Dagens pass var högrepspass och jag må säga att gående utfallssteg och högreps är en riktig killercombo för lungorna! 3 set, 30 steg per set och 35 kg i nävarna fick pulsen att skjuta i taket!
 
Men det är lite svårt att veta var man ska lägga sig i vikterna när man börjar nytt block med andra "regler". Kronlyften var tung men inte jättetung, detsamma gällde bänken. Dagens lutande hantelpress hamnade på 14x30 när jag egentligen skulle göra 15 och ha några kvar att ge då medan rodden istället höjdes 10 kg på tredje setet och fortfarande kunde genomföras utan några större problem. Men börjar redan vänja mig med tänket och tror att jag kommer sätta resten av veckan helt perfekt och ser fram emot kommande pass! 
 
Fick ett nytt bud på åldern på gymmet idag också och har därmed en ny vinnare! 28 år trodde han att jag var..! 26 har jag hört några gånger förut men 28 var jag inte beredd på... Måste vara att jag sparat en fläck med skägg under läppen som i och för sig ändå är näst intill osynlig. Så alla ni som tror att jag är så gammal (sorry ni som är i den åldern haha) så kan jag meddela att jag är 21 år. Inte 26. Inte 28. 
 
Nu väntar sista tentaplugget inför tentan imorgon, sedan är jag ledig en vecka vilket kommer bli gott, är sååå trött efter denna veckans 2 skoldagar! Ta vara på dagen gott folk, imorgon är ni en dag äldre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0