MM Sports Team!

 
Det började hösten år 2008. Första gången jag satte min fot på ett gym, och det var där allt började. Jag ville inte längre vara minsta killen i klassen. Men redan då i början märkte jag hur fast jag vart direkt! Det var kul och utmanande, jag hade ingen som begränsade mig utan körde på efter egna rutiner osv, och det var socialt! Jag avancerade allt eftersom, köpte första färdigblandade gainern, läste på mer och mer för att skaffa mig fördelar på gymmet. Färdigblandade gainers byttes så småning om ut mot första pulvergainern, och där började det på riktigt. Januari 2011 upptäckte jag MM Sports på internet, mmsports.se, och lade en beställning därifrån istället för att köra spridda skurar. Och under den gångna tiden sen dess har jag mer eller mindre omedvetet gått över att köpa deras varor istället för andras. Kommer ihåg jag började med deras EAA-XX. Jag ville ha nåt koncentrat aminosyretillskott, utan amerikanska tillverkares färgämne Red #40 och till ett bra pris. Det var där som just EAA-XX;en kom in. Därefter började jag byta ut fler produkter, en efter en, till produkter ur deras egen line Body Science. Att jag sedan har kunnat göra sista-minuten-beställningar när jag missat att nått tillskott börjat ta slut, och faktiskt kunna hämta ut paketet dagen efter har varit lika fina överraskningar varje gång!
 
Den senaste tiden har sedan hela mitt sortiment bestått av kosttillskott från dem och det är därför som jag, otroligt stolt, nu kan presentera ett sammarbete mellan just MM Sports och mig. Jag kommer tävla för MM Sports Team och alla kosttillskott som jag kommer använda/ känner att jag behöver finns också i deras line! Det är inte av en slump som jag valde just MM Sports. Med detta sagt så tror jag det här kommer bli det grymmaste träningsåret hittils, och jag ser fram emot tävlingsdebuten senare i år! 
 
Och som Gunde Svan sa en gång i tiden; ingenting är omöjligt!

Kommentarer
Postat av: Kian

Shit vilken resa du gjort , det är inspirerande! Vad rekommenderar du för kosttillskott för en tjej som gått ner närmare 40 kg och behöver tona och få fram musklerna?

Svar: Tack! Har lite ont om tid nu men jag har uppmärksammat din fråga, återkommer med ett svar inom några dagar, då borde jag ha hunnit skriva ihop lite.
m.v.h.Björn
None None

2013-01-23 @ 10:58:08
Postat av: Anonym

Haha va söt du är ! Kämpa på du , jag kan vänta ett tag :)

Svar: :) Hej igen!
Vet ju ingenting om dig, varken matvanor, byggnad nu osv men om jag skulle börja definiera mig så skulle jag först och främst ha Whey100 här hemma. Den försöker jag för övrigt alltid ha hemma just för att kunna spä på proteinintaget under en dag lite extra, speciellt under frukostet, och för att inte riskera att ha nån måltid med för lite protein i. Chokolate Almond där, den är grymt god! Inte så där översötad, den smakar trovärdigt och slinker ned perfekt på morgonen. Sedan fixa in nån typ av näringstiming i anslutning till passen och där lägger jag en röst för EAA-XX. För de närmaste i min omgivning kan det verka lite motsägelsefullt då jag själv kör vasslehydrolysat nu, men då det är mer av ett försök eller vad man ska säga och med all forskning bakom aminosyror så rekommenderar jag ändå den till dig istället. Jag körde den förut innan så det är inte tagit ur luften och smaken Berry smakar som saft. Ta den 15 min före passet då och sedan direkt efter avslutat pass. Drick ordentligt med vatten under och efter också efter EAA:n. Ha den alltså med dig till gymmet så du kan blanda så du inte tar den när du kommer hem, vet flera som gör så på mitt gym. :) Sedan nåt bra käk när du kommer hem. Under min deff kommer jag köpa på mig rejält med Omega 3 också som jag kommer dosera, i svenssons ögon, tämligen friskt.

Tänk på att ta nåt proteinrikt direkt på morgonen (jag hade tagit 10 g. EAA direkt när jag klivit upp, sedan frukost 20 min senare), sätta näringstimingen i anslutning till träningen som jag skrev ovan, och ta nåt långsamt protein innan läggdags. Vill du inte käka tonfisk, kvar, keso eller liknande så kan du ta en drink med kaseinprotein innan du lägger dig. Blåbär är god där. :) EAA:n kan med fördels tas innan måltid också för att trigga igång proteinsyntesen innan (om du inte käkar stora mellanmål eller långsamt protein till frukost och liknande), det är på det viset jag använder hydrolysatet nu.

Hoppas det här gav nåt. :)
/Björn

Länkar produkterna nedan så kan du ta en närmare titt vad jag nämnt för några:

http://www.mmsports.se/Body-Science-EAA-XX-97-98.html

http://www.mmsports.se/Body-Science-Whey-100-1kg.html

http://www.mmsports.se/Body-Science-Omega-3.html

http://www.mmsports.se/Body-Science-Casein-100-Milkprotein.html
None None

2013-01-24 @ 23:04:05
Postat av: B.Carlsen

Bra jobbat med viktnedgången också! :)

2013-01-29 @ 08:32:24
URL: http://bcarlsen.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh tack så mycket ! Ett jätte bra svar , klickar nog hem dessa produkter så fort jag kommer hem från skolan ! :) fortsätt jobba på , du motiverar verkligen , och du är så sjukt fin !

Svar: Varsågod, kul att kunna hjälpa! Kör hårt nu du med! Och tack för komplimangen :)
None None

2013-01-30 @ 09:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0