Ryggpass > Redbull

Front lat spread
 
Ryggpass idag- och ett riktigt bra sådant! Höjde till 80 kg i rodd mot bröstplatta och 1 s. kontraktion i kontraherat läge, vart då 80x4+5+4 med 15 s. vila mellan delseten så jag höjde ytterligare ett snäpp som då landade på 85x4+4+4, sedan 80 igen tredje och sista setet (startvikten alltså!). Var nog lite blyg i höjningarna! Men dagsformen är verkligen tillbaka och jag är full av energi nu! Latsdragen gick som på räls trots höjning med 10 kg och kontakten var verkligen där med full närvaro, kändes som någon tog muskelfibrerna i latsen i varsin ände drog ut de åt varsit håll. Vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara det, det måste upplevas helt enkelt. Skivstångsshrugs med 140 kg flöt på grymt det med där det landade på två sjuor.
 
Bjuder även på en "Front lat spread", en av de tävlingsposeringar som jag ska sätta om 11 månader. Det är den som jag tycker är svårast att sätta och den behöver även mer träning. Vet att jag har mer att visa upp samtidigt som jag måste få ut min vänstra sista biten också. Testade sedan "Double bicep" också och det var där leendet kom in! Och det må låta aningen skrytigt nu kanske, men jag vart faktiskt förvånad över hur bra den satt och den känslan av den nöjdheten går inte att beskriva! Vem trodde att jag skulle stå här där jag står nu när jag började träna för drygt 4 år sedan med mina ynka 60 kg? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0