Sista helkroppspasset på ett bra tag!

Idag körde jag sista helkroppspasset på ett bra tag! Tänkte inte köra allt för tungt och började med lättare vikter för att verkligen hitta kontakten och jobba med "t.u.t.", d.v.s. att jobba i enbart det tunga intervallet där muskeln får jobba som mest. Ingen vila med låsning av leder eller liknande utan muskeln är i arbete från första repetitionen fram till sista- en av mina favorittekniker. So here we go:
 
Benpress med smal fotplacering 10x330 10x330 10x360 10x400
 
Lutande bänkpress 30grader 10x70 10x80 9x70 10x60 Sista setet med att verkligen krama upp vikten även i koncentriska fasen
 
Skivstångsrodd smalt grepp och rygg strax ovanför parallellt med golvet 10x70 9x90 10x70 10x70
 
Militärpress 10x40 10x40 9x40 9x40
 
Riktigt bra pass och skön i kroppen efteråt. Vart lite flåsig i benpressen och rodden men annars ganska chill pass faktiskt, inte så slitigt och med grym kontakt med de jobbande musklerna. Och att få kommentarer som "J*vlar vad snygga reps du kör nu" och "Du bemästrar verkligen stången nu" som jag fick under dagens pass gör mig verkligen glad och ännu mer taggad för dessa utmaningar! Annars så kör jag en period nu utan kreatin, uppiggande och stimulantia samt mineraler. Körde Body Science vasslehydrolysat tillsammans med deras maltodextrin enbart för att sätta näringstimingen men inget mer än så. Räknar med att kicka igång allt från och med lördag. Längtar mer och mer tills då det nya träningskapitlet börjar!
 
Hörde förresten en riktigt skön låt innifrån dansen idag när jag duschade efter träningen, så där skönt nedvarvande. Tänkte just då att "den här kommer jag ju ihåg texten på lätt, blir inga problem att hitta den när jag kommer hem" men...ja, som alltid när man faktiskt anstränger sig för att komma ihåg nån bra låt, den var ju borta rätt fort ur huvudet. Kommer nog på den igen vid det mest osammanhängande tillfället nån gång. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0