Upp på 230 kg i kronlyften och revanschen i lutande hantelpress är ett faktum!

 Dåligt med foton från helgen så lägger in denna som jag tog för två vintrar sedan.
 
Yes, revanschen i lutande hantelpress är ett faktum- idag fick jag mina 3x15x27,5 i lutande hantelpressen! Inne på andra veckan och jag märker att kroppen börjar lägga sig lite efter chocken förra veckan. Sittande supinerad rodd med paus i toppläget 3x15x60. Däremot kunde jag inte köra utfallen p.g.a. höftböjaren som jag sträckte rätt ordentligt i torsdags så jag körde step-ups på box istället då man inte behöver sträcka ut höftböjaren i benet man "lämnar efter sig" där.
 
Värmde upp tills jag hade 90 kg på axlarna och började köra; 1, 2, 5, 10, 20...22. Sedan rackade jag stången igen. Enda som hände var att jag vart flåsig, tog inget särskilt på låren. Får helt klart ta en högre bänk nästa gång ifall utfallen inte funkar än för det där kändes tämligen ineffektivt. Setet efter provade jag gå korta utfallssteg istället och se ifall det gick för höftböjaren men det kändes inte särskilt skönt i knäna med den här volymen på ben under veckorna så avstod följande set. Nåja, lårcurl och benpress står ändå på schemat imorgon! :)
 
Gårdagens pass gick lika bra det! Förra veckans kronlyft, som för övrigt var premiären i kronlyft för mig, löd 5x4x210.
 
Igår blev det 4x220, 3x4x230 och 1x230. Ökning i bänken med där förra veckans 5x4x100 igår höjdes till 5x4x105, och fortfarande gick sista repetitionen utan några större problem. Ser fram emot en till höjning till nästa lördag! 
 
Därefter kördes pull-ups med viktskiva och frontböj jumpsetat med varandra. Låren klarade kronlyften bra där jag satte 5x4x100 med 3 sekundes excentrisk fas i repetitionerna. Det som vart tungt här var andningen. Efter några set frontböj och pull-ups där jag vilar 60 s. efter pull-upsen så behövs det en del syre och att då ha stången tryckandes på bröstkorgen gör det hela lite tungt. Nu var det i och för sig första gången med frontböj igår sedan tidigt i höstas, men det är en sak att ha med sig i bagaget. Tror nästa gång kommer kännas bättre och en ökning sitter nog på sin plats där med nu när man kännt på den ett pass.
 
Så, det var lite snabba kommentarer kring helgens träning. Efter träningen blev det en vända på isen med vänner. Det är ju bara helt barnsligt kul!

Kommentarer
Postat av: A

Hej ! Grymt imponerad av ditt arbete, tänkte höra om du någon gång har provat prestationshöjaren Im fucked up , och i så fall fungerade den som förväntat och upplevde du några biverkningar ? Sitter och kollar på olika pwo men kan inte bestämma mig!

Svar: Hejsan och tack! Ja den har jag testat, "F#cked up!" heter den om du ska söka reda på namnet. Jag tyckte om den för att vara en av de som jag testat sen DMAA vart förbjudet, lyckades pressa mig genom nästan halva benpasset innan jag vart mentalt utmattad till skillnad från Assault som jag testade innan, den funkade inget vidare alls. På mig då, toleransen mot olika ämnen varierar ju mellan individer. Ingen biverkning direkt som jag tänkte på. Innan dess att DMAA vart förbjudet var bästa PWO:n som jag tyckte Jacked XX från BS och jag såg den har kommit ut igen fast en uppdaterad variant utan DMAA, Jacked XX Superior Edition. Den ska tydligen vara i klass med Craze men utan behov av överdimensioneringar. Jag har inte själv testat den än men disskuterade den i en grupp och den fick positiva omdömen från de som testat den så den står på min att-testa-lista. Kommer troligen inte ha köpt den förrän du lagt din beställning men räkna med att en liten review kommer komma på den längre fram under året.
http://www.mmsports.se/Jacked-Jacked-XX-Superior-Edition.html, där finns den för en närmare titt om så önskas.

Lycka till med valet
Björn
None None

2013-01-22 @ 21:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0