Välkommet 2013

 
2012 har utgått och 2013 har kommit! Så nu kommer det inte komma några nya dag-månad-år-kombinationer så som 12-12-12 o.s.v... Eller vänta nu, det här året kommer ha mycket kul att bjuda på! Det gågna året har även bjudit på mycket kul så en sammanfattning sitter väl på plats här känner jag;
 
Läste bastermin i våras där jag lärde känna några grymma vänner, studentskiva och senare under sommaren Metaltown som är ett av de bästa minnena från året. Minns speciellt Within Temptations Sinéad, filmade ett litet klipp där och varje gång jag kollar på det så går det helt enkelt inte att motstå att bli glad hur dåligt humör jag än må vara på innan! Sa jag förresten att deras sångerska kan vara bland de snyggaste jag sett? Marilyn Manson och In Flames var även de höjdpunkter under de två dagarna! 
 
Sinéad av Within Temptation
 
Under sommaren jobbade jag också i Försvarsmakten som högvakt efter att året innan ha gjort rekryten (hette bestämt inte lumpen längre) som Beriden Högvakt. Mycket skoj klämdes in där! Med jobb enbart varannan vecka så började jag även uppfylla en av mina drömmar; att ta MC-kort! Så jäkla kul att köra! Uppkörningen kom senare under hösten, och givetvis, på en dag där det regnade för fullt. Men vad gjorde det? Med kvittot i hand efter att ha klarat uppkörningen kunde ändå ingen vara gladare än jag!
 
Nyår firades sedan med gamla kära vänner i Eskilstina där vi käkade gott och tillbringade en kväll tillsammans efter en höst på spridda håll. Vilken fyrverkerishow Eskilstuna bjöd på förresten!
 
Så, vad händer under 2013 då? Det finns två saker som känns lite extra spännande! Den ena är att jag håller och donar med hojjen och att få ta första åkturen på den när våren kommer, den suktan växer sig allt större och större inom mig. Och den andra då? Jo! Det är ju detta året, 2013, som jag planerar att göra tävlingsdebut! Slipar på formen för fullt samt tränar mer och mer på poseringar, och siktet är inställt på en placering i det övre skiktet. Eller ja, på prispallen faktiskt! Men en sak i taget nu. Kul ska det bli i varje fall! Och det hoppas jag ni som läsare också kommer ha!
 
Och ni som inte tränar regelbundet, träna inte ihjäl er nu första veckorna efter nyår utan gör små ändrigar åt gången så kommer ni känna vad de där ändrigarna faktiskt ger istället för att tappa suget. Jag tränar på maxnivå nu, sköter kosten med helt andra rutiner och allt annat därtill, men det var inget som gick över en natt kan jag säga, utan jag började med lite lägre "krav" och avancerade allt eftersom jag kände att "det här var ju kul och jag känner att jag får ut något av det, nu vill jag ta ett steg till för att förbättra mig ytterligare". Jag gick inte direkt från 8-12 vanliga set per muskelgrupp till att köra 20 set i olika kombinationer och tempon utan har byggt upp kroppen och nervsystemet för det under 8 veckor och tränat smart. Gör det ni med, ni kommer tjäna på det!
 
God fortsättning på 2013!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0