Vilodag

200 g kycklingfilé (färdigstekt vikt), 40 g julskinka, 75 g jordnötssmör och en halv röd paprika.
 
Idag är det vilodag och dagen har i stort bestått av tentaplugg. Vilodag i sig betyder också att det efter lunch inte ingår kolhydrater i måltiderna utöver det som naturligt finns i, t.ex. kolhydraterna i jordnötter. Är du en av de som inte tycker det ser gott ut? Tänk så här då; de är alla ingredienser i "kyckling a la Jacob" och harmoniserar faktiskt väl med varandra! Förutom julskinkan då men det var sista biten som jag tog, den ingår egentligen inte här. :) Men jag tyckte det här var riktigt gott, och käkade det andra gången idag (bilden är från tisdagens vilodag). Innehåller ca 80 g protein, 40 g fett och 15 g kolhydrater. Rekommenderas varmt!
 
Utöver pluggandet så gick jag en promenad mot skymningen. Man skulle kunna säga att det vart en naturlig "powerwalk" då det var en 7jäkla blåst ute samtidigt som jag bara hade mjukisbyxor på benen! Men skönt var det ändå, lite kyligt i början men höll takten uppe och efter några minuter var jag genomvarm hus som helst. En till vilodag imorgon, sedan börjar helkroppspassen rulla. Ska bli spännande att testa på och se hur de känns!
 
Fast, kanske kanske kanske, att nya blocket påbörjas imorgon, beror på hur det känns i kroppen och hur jag sover inatt. Känner mig helt utvilad från avlastningsveckan som var nu i veckan. Aja, det visar sig imorgon.
 
Nu är helgen här, ha en skön sådan! Jag ska iväg och pyssla med hojen, lyckades efter många om och men borra bort 2 av 4 popnitar till en kåpa igår. Det var inga 3,2:or kan jag säga, har borrat i 3 tillfällen nu och igår kom jag äntligen igenom 2 av dem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0