Återhämtningsvecka efter benprio

 Lämnar 2,5 veckor med FST-7 och 3 veckor med benprio (och Periodisk fasta, 1,5 vecka med deff) efter mig med +2 cm vunna runt låren.
 
 3 veckor med benprio är nu avklarad och jag är inne på andra dagen på den efterföljande återhämtningsveckan. Det har varit utmanande och faktiskt riktigt kul då benpassen är bland mina favoriter! Ser dock fram emot att få mosa på övriga kroppen rejält efter att mest ha underhållit överkroppen dessa veckor när framsida- och baksida lår rullat på 3 av de 5 pass jag kört per vecka, just för att ha så mycket återhämtningskapacitet till låren som möjligt.
 
Invigde återhämtningsveckan igår med inget mindre än...just det, benen. Var inget vidare taggad på nåt faktiskt men bet ihop och tänkte hur kul jag brukar tycka det är. Värmde upp i hack-lift upp till 120 kg tills jag insåg att det stramande i muskelfästena för utsidan av låren strax ovanför knäna då jag bytte tillbaka till knäböj som jag värmde upp till 80 innan. Tredje setet här började jag kvickna till och få upp motivationen så då drog jag av ett sista set på 150 kg efter två på 120 och 130... Låter just som ett fint återhämtningspass, gör det inte? Grejen är att jag halverar volymen på passen och jag upplever det här funkar riktigt bra som återhämtning!
 
Sedan rygg/biceps idag där jag inledde med kabelrodd som jag börjar gilla skarpt, andra passet med övningen! Brände av två sexor på 95 och en sexa på 85 innan jag gick vidare men rodden var klart det som var roligast på passet! När vi ändå är inte på temat återhämtning så kan jag avslöja att dagens pass inte tog mer än 25-30 min när uppvärmningen väl var klar.
 
Och om det inte lyste igenom i inlägget så nääe, jag tycker inte återhätmningsveckor är så roliga. Men de behövs- lite "tänk efter före" över det hela! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0