Back on track!

Dagsform axlar och även utgångsläge för start av deff
 
Nu är energin i stort sett tillbaka på samma nivå som då jag körde stora mängder kolhydrater med jämna mellanrum under dagen fast nu med periodisk fasta istället! Endast smått hungrig en kort stund under dagen, annars har jag inte ens tänkt på mat. Var upp på en nia med 40 kg-hantlarna i lutande hantelpress i fredags vilket var bästa setet under det tidigare upplägget. Bra tryck i kroppen och mentaliteten är där, om än känns kroppen lite segstartad. Det var extra tydligt idag då jag fuskat lite med käket igår, låg garanterat under 2000 kcal totalt (inte godkänt!) tillsammans med uppe sent och lång sovmorgon. Blandade ihop en egen PWO av de produkter från Body Science jag har här hemma beståendes av bl.a. 100 g maltodextrin, 300 mg koffein, acetyl l-karnitin och beta-alanin. Skulle också haft träningsdag igår men strök den och började om på första benpasset idag istället som egentligen skulle varit vilodagen, tunga explosiva böjar var då på schemat (yeeah!). Passet som skulle ha körts igår var ett pass för hjälpmuskler samt högreps för genomblödning så jag slängde in ett par set benspark med högreps på framsida lår-delen idag istället för att ge den där sista skjutsen in av näring. Ibland får man göra såna här kompromisser! :)
 
Dock! så var jag klar i huvudet idag. En klar vilja om vad jag ville uppnå och att jag inte skulle låta eventuell smärta vid utmattning få ta över- en positiv inställning till allt. Det fanns helt enkelt bara en sak i huvudet: prestera! Värmde då upp till 140 i knäböjen och slängde sedan på 145. Det borde inte ha varit så tungt men det vart bara en femma med lätt avsaknad av kontakt i låren. Sänkte sedan till 140 kg på andra setet och nu hade minsan kroppen vaknat till liv, vart förvånad över hur lätt det kändes. 8x140 landade det på och det kändes så pass lätt att jag slängde in lite extra t.u.t.-utförande. Lät samma vikt vara kvar till tredje setet också där det vart en sjua där jag nu inte höll tillbaka krafterna något då det var sista setet. Åttan innan tog så klart men inget maxande. Joakim stod bakom som mentalt stöd vilket betyder mycket också. Nu börjar det likna nåt! Sedan hacklift till botten- 6x130, 6x110 och till slut 9x110. Tackar Lena och Nicklas som stod och skrek på mig på sista setet där! Rent kontaktletande på baksida lår-delen efteråt då nästa pass är en riktig killer för dem. Avslutade sedan med donkey raises, en gammal klassiker från Arnolds tid. Började med Jocke på ryggen för att sedan gå på ett par set med 50 kg adderat hängandes runt midjan också. Riktigt grym kontakt och jag undrar varför jag inte kört den här övningen på flera månader?! Rekommenderas varmt!
 
Sammanfattning: Riktigt bra pass idag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0