Bröst/axlar/triceps på F&S samt muskelkondition

Tacksamt ljus
 
Var in till Friskis(/Fitness) & Svettis igår för att bränna av ett bröst/triceps/axlar/nack-pass med schysst sällskap och bra gick det! Valde F&S-lokal efter hantelstorlek så det fick bli det på Rocklunda, de har nämligen femtiorna. Var inte så mycket folk i den delen av hantelstället dessutom vilket var ett plus så klart. Värmde upp och gick sedan på det som var själva höjdpunkten på passet- 50:orna! Vart en schysst sexa som kändes bra, tog varken i för mycket eller för lite så kraft fanns till kommande set också med 44:orna, 40:orna och 38:orna. En annan lite kul grej var shrugsen med stång. Jag bytte plats på shrugsen och tricepsdelen så shrugsen låg sist på passet men det verkade snarare vara till fördel. Jag kör ju med 1 s. toppkontraktion (sqeeeeeze!) så jag började på 120 kg först för att verkligen hitta kontakten men det flöt på lite för bra så jag höjde till 140. Fortfarande så vart det 8 reps med toppkontraktionen och 140 är inte en vikt jag ens känt på förut i shrugsen, speciellt inte med toppkontraktion. Positivt överraskning!
 
Ah just det, en till skön grej var att stången krökte sig i botten- och toppläge under själva setet. Om än bara lite men ändå. Sviktande stänger är ju gött, speciellt för egoboosten!
 
Sedan muskelkondtition idag. Ekvivalent med hög puls.
 
Följande utfördes i rad utan att släppa stången:
 
5 reps raka marklyft
5 reps frontböj
5 repsskivstångsrodd
5 reps frivändningar
5 reps stötpress
5 reps shrugs
5 reps raka marklyft
5 reps frontböj
5 repsskivstångsrodd
5 reps frivändningar
5 reps stötpress
5 reps shrugs
5 reps raka marklyft
5 reps frontböj
5 repsskivstångsrodd
5 reps frivändningar
5 reps stötpress
5 reps shrugs
 
90 reps i sträck är inte försumbart för lungorna! Behövde inte mer än  32,5 kg för att trötta ut mig. Sedan körde jag 4 eller 5 cykler och 2x50 reps i liggande lårcurl, 2x50 och 2x14 i benspark och avslutning med 5 min spinning och lite snabb stretching. Bra använd tid!
 
Fick även hem ett paket från MM Sports tidigare i veckan så nu har jag Gakkic igen! Med koffein. 300 mg av det innan träning är faktiskt rätt najs! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0