Ett till pass i rätt riktning!

Hacklift med smal fotplacering 6x130 efter 3 set knäböj.
 
Just det, här kom bilden från gårdagens benpass också! Hemkommen och mätt nu efter ett gött rygg/biceps/mag-pass. Om jag nu kan ha med mag-delen i gympassets namn haha, körde två set av favoriten liggande höftlyft och sedan ett set med crunches med vridning på sit-up-bänk supersetat med ett set för serratus-muskulaturen. Extrafokusen låg istället på underarmar där jag slängde in ett par set av en renodlad underarmsövning. 
 
Började med chins där jag hängde på mig en 10-skiva i kedjan och drog av 9 reps. Det är förresten något speciellt att känna den där kedjan runt sig med en vikt som tynger ned lite extra! Det ger lite extra motivation på nåt sätt. Sänkte sedan till 5 kg och sedan bara kroppsvikt med fokus att verkligen ha armbågarna ut åt sidan och överkroppen vertikal och dra med latsen. Kabelrodden brände jag av några set på 75 kg i. Fokusen här ligger på att hålla ned och bak axlarna, släppa ut ordentligt i dragläget och kontrahera latsen i samma moment som man börjar räta upp ryggen. Trots 9 set rygg innan så landade ändå bicepscurlen med rak stång på 9x40 kg vilket jag känner mig nöjd med! 10 kg mindre än för några veckor sedan men då hade jag inte kört rygg innan. Kände mig sedan fortfarande på topp när jag gick ut på gymmet- ett bra tecken på att man kört lagom! "Less is more". 60 min totalt tog passet.
 
Helt ok tryck i stickorna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0