Kör bah, kör!

 
En kort uppdatering så här till läggdags på kvällen då. :) Baksida lår/LiteIsolationPåVader/LiteMage-pass idag och jag kände mig faktiskt stark idag. Lite trögstartad efter att ha sovit strax innan men drog igång passet med efter uppvärmning 3 set raka marklyft, 3 set goodmornings där jag jobbade mig upp till 90 kg och sedan fick jag akut sug att köra vanliga marklyft. Jag har inte kört marklyft sedan i höstas med undantag för 3 pass där de involverats men det var ett tag sen det med så det kändes riktigt kul att ändå, trots uppehållet och ha mosat baksidan lår innan, kunna jobba sig upp till 6x170 kg på fjärde setet av dem. Positiv överaskning som definitivt gav mersmak för dem! 
 
Därefter 7 set liggande lårcurl för att kräma ur det sista ur stackarna. Sittande vadpress. Högreps. Sista två seten långsamma reps och paus i toppläget. Brändes som satan. Sedan mage. Återigen positiv överraskning där det gick att slänga på lite extravikt på magasinet. Grym kontakt med magen och det känns nu efteråt. Kommer fortsätta att slänga in mage 1 gång per vecka nu framöver när det närmar sig tävling (och sommar hehe), annars är jag ingen hejare på att träna mage om jag ska vara ärlig, tycker det är sååå icke inspirerande, iaf vintertid, det blir roligare till våren. Magen har dock, kan låta aningen skrytsamt men, aldrig varit någon kritisk punkt för mig. De flesta har väl nån muskelgrupp som åker på snålskjuts och för mig så är det magen och korsryggen som jag nu knappt minns när jag körde ordentligt sist. Mycket roligare att kränga av några set knäböj eller hantelpress. Men som sagt, det är roligare nu på våren och med deffen påbörjad sedan några veckor är det lit extra kul att trimma till den lite utöver den vanliga somamrformen. Deffen går framåt och det kommer komma en till formbild så småningom. 
 
I övrigt så råkadedet bli 23 timmars fasta dagen till ära när jag fick börja dagen med att springa till tentan då det bara fanns 3-timmarsparkeringar i närheten av tentasalen. Och då hade jag 20 min kvar tills dörrstängning. Och det var en 5-timmarstenta. Var bara att köra iväg långt åt he*vete som det kändes då och sedan gå raskt och springa om vartannat. Kom till slut in i samma stund som dörren skulle stängas. ...Var väl inte allt för glad men aja, då fick jag in cardio idag också!
 
Stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0