Let them legs burn!

Utsikten under första femtedelen av kvällens pass
 
Hemma efter ett riktigt bra benpass! Var hem emellan och laddade om efter skolan, klädde iordning mig samt blandade näringsdryckerna och drog iväg till gymmet, med en klar bild i huvudet och känsla om vad benen var kapabla till. Jag kände att jag verkligen hade det där lilla extra idag! Väl inne började uppvärmningen tämligen direkt efter lite snabbt hejande på folket där inne. Ville bara igång helt enkelt! Plockade en skiva här och en skiva där, myrgången med skivinsamligen var igång. Dagens framsida lår-del var uppbyggd kring benpress med dubbelkontraktion. Målet var att komma åt de liksom "djupare" musklerna, framför allt "grenen" på quadriceps (rectus femoris). Den som hävdar att det inte går att isolera muskler på det viset tillåter sig helt enkelt inte att sänka vikterna så pass att denne kan koncentrera sig på det viset. Prova själv att sänka vikterna en aning och verkligen tänk på var du vill att det ska ta. Koncentration, koncentration och ytterligare lite koncentration! Jag tror helt och hållet på det här konceptet. Passet fortskridde allt eftersom; smal benpress med dubbelkontraktion, frontböj med dubbelkontraktion (mer för "droppen"), raka marklyft med hantlar och raka marklyft med stång samt sittande vadpress.
 
Störst intryck gjorde benpressen med dubbelkontraktion där jag landade på 9x390 kg, d.v.s. 18 vändningar i bottenläget. Andra setet 7x390 och tredje okänt antal reps på 310 kg. Tänkte mer på att inte ge upp för mjölksyran än att räkna reps där. Säg kring 8 så har jag inte sagt mer än jag gjorde. :) Dessa tre set känns, det är nåt speciellt med dem.
 
Prova, du kommer inte bli missnöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0