Pizza, pizza och rygg

Pull-overs med hantel- suger bra i latsen ända ned mot korsryggen!
 
Precis som igår var det heldag med plugg i skolan idag inför morgondagens tenta i grundläggande kalkyl. Tror förresten nån högre makt jäklas med mig nu, var och åt pizza med grabbarna idag. Eller ja, kollade på när de käkade, jag kör ju trots allt periodisk fasta. En åt nån köttfärspizza och den andra åt nån med sån där ost som ser ut som beasås vad osten nu heter. Såg inte alls gott ut.  Som om inte det vore nog så osade det sedan pizza i cardioavdelningen på gymmet via ventilationen från den nyinflyttade pizzerian i våningen under. Högst olämpligt! Tur det bara var 5 min på testcykeln... 
 
Övre rygg-pass kördes innan dess med smal kabelrodd, 1 set chins (det var tungt efter kabelrodden...), 2 set latsdrag och sedan comeback av en gammal goding; pull-overs! Här är fokusen på att isolera latsen så mycket som möjligt bara möjligt och krama vikten upp och ned med just dem som verktyg. Riktigt bra sträck och det kändes ända ned i fästet vid korsryggen. Ingen övning jag föredrar att köra tungt i utan brukar lägga mig mellan 10 och 20 reps. Sedan de 7 seten a la FST-7 i maskinrodd som fick suga ur det sista ur ryggen. Fokusen där var till skillnad med de tidigare övningarna att klämma ihop ordentligt med skuldrorna och jobba lite djupare. Bra pass och det känns nu efteråt.
 
En dag med så mycket pizza passar det väl extra bra att ge passet 5/5 kebabpizzor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0