Vi kroppsbyggare är ej att underskatta!

Antal Wh producerade på testcykel på låst motstånd under 1 min på högskoledagarna @ MDH. Kroppsbyggare verkar ej vara att underskatta... ;)
 
Nu är jag tillbaka här igen efter några dagar fullt upp med annat. Har hur som helst haft en toppenhelg! Kört ett par grymma pass sen sist; det ena bröst/axlar/nacke/triceps och det andra högreps på underkroppen! Om vi börjar med det första då, jag sänkte visserligen 2 reps på ingångssetet i lutande hantelpress vilket såklart kändes surt men efter en snabb utvärdering om varför det setet gick så dåligt och vad jag skulle ändra så gick resten av passet mycket bra. 30 kg-hantlarna på 3:e setet i lutande istället för 27,5:orna vilket jag är nöjd med. Istället för plan bänkpress efter de lutande så körde jag plan hantelpress. Har man bara 8 set bröst på en vecka så vill man verkligen få ut så mycket som möjligt av de vad gäller övningsval! Ingångsvärdena för hantelpressen här vart 34:orna. De räcker gott och väl för en åtta-reppare efter 4 set lutande. Får låta bli att tänka på att det är -16 kg/hantel jämfört mot för 5 veckor sedan när man började med plan. Tur jag inte är styrkelyftare... :) 
 
Formen det här överkroppspasset såg faktiskt rätt vass ut. Vart lite förvånad när jag tog av mig hoodien och där var liksom "fingrar" över axlarn från innersta fästet av "the frontdelt" (kommer inte på svenska översättningen nu). De har synts förut med men nu började även övre bröstets ränder komma fram när man sträckte ut armarna åt sidan. Brutalt tryck i kroppen. Tog inget kort tyvärr men ska försöka ta lite formbilder i veckan som kommer!
 
I fredags stod då underkroppspasset med högreps på schemat. De skiljer sig från de andra passen på det sättet att de inte är så psykiskt tunga. Inga krav på vikter man ska uppnå eller nånting, bara att man ska uppnå bra kontakt och genomblödning. Nu råkade jag hur som helst komma upp på lite tyngre vikter ändå men det var då en positiv överraskning och inte ett krav som jag hade på mig. Riktigt bra tryck på det här passet med, hade svårt att avgöra om baksidan lår var sårade sen benpasset dagarna innan eller om det var pumpet som kändes i övningarna. Jag körde klart andra setet och utvärderade sedan; hmm det kändes inte så mycket i dem i skolan, inte heller under uppvärmningen...jag fortskrider passet!
 
Tyngst var helt klart utfallssteg med hantlar som jag körde efter 8 set baksida lår-curls. Först 30 steg med 40 kg, sedan 30 steg med 50 kg och så 30 steg med 40 kg igen. Och benspark på det. Tog bra!
 
Sedan var det lite fredagsmys på gymmet haha. Gymmet hade fått in en ny bröstpressmaskin under förmiddagen. En av styrkelyftarna på gymmet kom in och frågade ifall jag hade maxat den än.
-Nej vadådå? :P
-Näe den där räcker väl inte för dig... Ska vi testa?
 
Han satte pinnen längst ned i magasinet, satte sig och drog av några reps. Nej det var ju faktiskt inget. Jag var lite försiktig efter att ha kört bröst dagen innan och var aningen stel i de musklerna och flyttade upp pinnen några steg.
-Nej vafan sänker du, du klarar ju max utan problem! 
 
Strax därefter kom jag på att jag faktiskt inte vara samma lilla grabb som då jag stötte på honom första gången för några år sedan. Ja jag satte pinnen längst ned och drog av några reps jag med haha. Bra kontakt i bröstet, ska nog slänga in den där i nästa överkroppspass där bröst ingår! Grodhopp körde vi också- barnsligt kul!
 
Sedan fredagsmys på riktigt, mässa dagen efter, buffé på Hong Kong och en snabbvisit hos grabbarna innan de skulle iväg och gymma. Observera att det var lördagkväll då. Stolt jag blir över mina vänner! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0